Streamingový kráľ Netflix čelí stále silnejšej konkurencii a celkovo slabnúcemu dopytu nových zákazníkov kvôli uvoľňovaniu pandemických opatrení. Slabšie výsledky úvodom roka priniesli pokles akcií.
Spoločnosť Netflix Inc. uviedla, že pomalšia produkcia televíznych programov a filmov počas pandémie poškodila rast predplatiteľov v prvom štvrťroku, keď v utorok klesol podiel najväčšej streamovacej služby na svete o 11%.
Zhruba 3,98 milióna ľudí sa zaregistrovalo do siete Netflix od januára do marca, čo je podľa prieskumu analytikov spoločnosti Refinitiv pod priemernou projekciou 6,25 milióna ľudí.
Netflix odhaduje, že v druhom štvrťroku pridá iba 1 milión nových streamovacích zákazníkov. Analytici očakávali predpoveď takmer 4,8 milióna.
Zdá sa, že s postupným očkovaním a uvoľňovaním opatrení súvisiacich s pandémiou koronavírusu sa postupne ochladzuje aj rýchly nárast predplatiteľov Netflixu.
Akcie Netflixu klesli o 11% po uzatvorení trhu v post-markete na 489,28 USD, čím sa zmenšila trhová kapitalizácia spoločnosti o 25 miliárd dolárov. Akcie spoločnosti pritom vzrástli za posledných 12 mesiacov o 27% v porovnaní s 63% nárastom technologického indexu Nasdaq Composite.
Zdroj: https://www.google.com/finance/quote/NFLX:NASDAQ?window=5Y
Netflix uviedol, že neverí, že sa v tomto štvrťroku významne zmenila konkurencia alebo ovplyvnila ich nové registrácie.
Spoločnosť predpokladala, že rast členstva sa zrýchli v druhej polovici roka, keď okrem iných titulov uvedie nové série „You“, „Money Heist“ a „The Witcher“ a akčného filmu „Red Notice“.
Analytici predpokladajú, že ľudia budú tráviť menej času streamovaním kvôli rozšírenému očkovaniu proti vírusu COVID-19.
Konkurenčné mediálne spoločnosti vyhlásili streaming za svoju prioritu a utrácajú miliardy, aby konkurovali Netflixu. Walt Disney Co’s Disney+ prekročil v marci 100 miliónov predplatiteľov. Celkový počet streamujúcich zákazníkov Netflixu bol na konci marca 207,6 milióna.
Podiel Netflixu na nových amerických predplatiteľoch sa v priebehu štvrťroka znížil na 8,5%, čo je pokles zo 16,2% v rovnakom období pred rokom, uvádza Kantar Media.
Počas tohto štvrťroka Netflix stratil jeden zo svojich najpopulárnejších titulov, keď sa komédia „The Office“ presunula do streamovacej služby Peacock spoločnosti Comcast Corp.
Celkový počet nových zákazníkov Netflixu v Európe bol 1,8 milióna, v Ázii 1,36 milióna a v Latinskej Amerike 360 000.
„Čo sa neočakávalo, bola sila spomalenia na medzinárodných trhoch, kde je konkurencia výrazne nižšia,“ uviedol analytik eMarketer Eric Haggstrom.
Spoločnosť v prvom štvrťroku zarobila 3,75 USD na akciu, čím prekonala odhady analytikov na 2,97 USD za akciu. Tržby sa zvýšili na 7,16 miliárd dolárov z 5,77 miliárd dolárov v priebehu tohto štvrťroka.
Čistý príjem stúpol na 1,71 miliardy dolárov, alebo 3,75 dolárov na akciu, zo 709 miliónov dolárov alebo 1,57 dolárov na akciu o rok skôr.
Stale lepši Netflix ako Markiza či TV Joj. ...
Celá debata | RSS tejto debaty